Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Polskie Towarzystwo Heraldyczne, zwane w dalszych postanowieniach
statutu Towarzystwem, jest stowarzyszeniem zarejestrowanym i posiada
osobowość prawną.
§ 2.
Terenem działalności Towarzystwa jest obszar Rzeczypospolitej
Polskiej, a siedzibą władz naczelnych jest miasto stołeczne Warszawa.
§ 3.
Towarzystwo może powoływać oddziały, podlegajšce legalizacji przez
właściwe terenowe organy administracji państwowej oraz sekcje i koła.
§ 4.
Działalność Towarzystwa opiera się na pracy społecznej ogółu członków.
Towarzystwo ma prawo prowadzić działalność gospodarczą zgodnie z
przepisami prawa.
§ 5.
1. Towarzystwo używa pieczęci z napisem "Polskie Towarzystwo
Heraldyczne - Zarząd Główny"; "Polskie Towarzystwo
Heraldyczne - Oddział w...".
2. Towarzystwo może posiadać godło i odznakę organizacyjną
ustanowione zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Rozdział II
CELE I ŚRODKI DZIAŁANIA
§ 6.
Celem Towarzystwa jest rozwijanie, pogłębianie i upowszechnianie badań
z dziedziny heraldyki jako nauki historycznej, jak również z zakresu
wszystkich innych nauk pozostających w związku z heraldyką, troska o
rozwój sztuki heraldycznej, oraz reprezentowanie i zrzszanie ogółu
polskich badaczy z zakresu wymienionych dziedzin i miłośników tych badań.
§ 7.
Dążąc do realizacji wymienionych celów Towarzystwo:
1. pobudza i organizuje naukowe badania nad heraldyką oraz doskonali i
pogłębia wśród swoich członków znajomość heraldyki i warsztatu
badawczego heraldyka,
2. rejestruje, dokumentuje i otacza opieką zabytki heraldyczne jako świadectwo
kultury narodowej,
3. współpracuje z Polską Akademią Nauk, szkołami wyższymi,
archiwami, muzeami, a także innymi instytucjami w sprawie badań
naukowych w zakresie heraldyki oraz we wszystkich innych sprawach objętych
działalnością Towarzystwa,
4. organizuje zjazdy, konferencje, odczyty i zebrania naukowe, oraz
wystawy i pokazy poświęcone problematyce heraldycznej,
5. dba o poprawność heraldyczną i stylistyczną używanych współcześnie
godeł i herbów oraz konsultuje ich tworzenie,
6. wydaje i popiera publikacje naukowe i popularnonaukowe poświęcone
heraldyce,
7. upowszechnia wśród Polonii znajomiść herbów polskich jako elementu
więzi z krajem,
8. współdziała z pokrewnymi stowarzyszeniami i instytucjami naukowymi w
kraju i za granicą.
Rozdział III
CZŁONKOWIE, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI
§ 8.
Członkowie Towarzystwa dzielą się na:
1. zwyczajnych,
2. honorowych,
3. wspierających.
§ 9.
1. Członkiem zwyczajnym może zostać każda pełnoletnia osoba pragnąca
uczestniczyć w urzeczywistnianiu celów Towarzystwa.
2. Członków zwyczajnych przyjmuje uchwałą Zarząd Oddziału i
zatwierdza Zarząd Główny na podstawie pisemnej deklaracji.
§ 10.
1. Godność członka honorowego na wniosek Zarządu Głównego nadaje
Walne Zgromadzenie Delegatów osobom, które położyły wybitne zasługi
w realizacji celów Towarzystwa.
2. Członkowie honorowi mają wszystkie prawa członków zwyczajnych
Towarzystwa, natomiast są zwolnieni z płacenia składek członkowskich.
§ 11.
1. Członkiem wspierającym może zostać osoba fizyczna lub prawna, która
zadeklaruje pomoc dla Towarzystwa.
2. Członków wspierających przyjmuje Zarząd Główny na podstawie
pisemnej deklaracji.
3. Członkowie wspierający będący osobami prawnymi działają w
Towarzystwie za pośrednictwem upoważnionych przedstawicieli.
§ 12.
Członkowie zwyczajni mają prawo:
1. czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Towarzystwa,
2. uczestniczenia w zjazdach, posiedzeniach, konferencjach oraz innych
przedsięwzięciach organizowanych przez Towarzystwo,
3. korzystania ze zbiorów i biblioteki Towarzystwa,
4. otrzymywanie wydawnictw Towarzystwa na warunkach ustalonych przez Zarząd
Główny.
§ 13.
Członkowie zwyczajni mają obowiązek:
1. uczestniczenia w realizacji celów Towarzystwa,
2. przestrzegania postanowień statutu, regulaminów oraz uchwał i zarządzeń
władz Towarzystwa,
3. terminowego opłacania składki członkowskiej w wysokości ustalonej
przez Walne Zgromadzenie Delegatów.
§ 14.
1. Członkom wspierającym przysługują wszystkie prawa członków
zwyczajnych, z wyjątkiem biernego i czynnego prawa wyborczego.
2. Członkowie wspierający mają prawo korzystać z pomocy Towarzystwa.
3. Członkowie wspierający będący osobami prawnymi mogą uczestniczyć
z głosem doradczym w Walnym Zgromadzeniu Delegatów za pośrednictwem
swoich przedstawicieli.
4. Obowiązkiem członków wspierających jest okazywanie pomocy w
realizacji celów Towarzystwa - zgodnie z dobrowolnie przyjętymi przez
tych członków zasadami.
§ 15.
1. Członkostwo zwyczajne ustaje na skutek:
a. dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie Zadządowi Oddziału,
b. skreślenia z listy członków przez Zarząd Oddziału z powodu
zalegania z opłatą składki członkowskiej za okres przekraczający
jeden rok - pomimo dwukrotnego pisemnego upomnienia,
c. wykluczenia prawomocnym orzeczeniem Sądu Koleżeńskiego.
2. Członkiem wspierającym przestaje być ten, kto występuje z
Towarzystwa na własne żądanie lub zostaje skreślony przez Zarząd Główny.
3. Członkostwa honorowego pozbawia przez uchwałę Walne Zgromadzenie
Delegatów.
Rozdział IV
§ 16.
1. Władzami naczelnymi Towarzystwa są:
a. Walne Zgromadzenie Delegatów,
b. Zarząd Główny,
c. Główna Komisja Rewizyjna,
d. Sąd Koleżeński.
2. Kadencja władz Towarzystwa trwa trzy lata.
3. Władze Towarzystwa mają prawo kooptacji nowych członków w liczbie
nie przekraczającej 1/3 składu wybranego przez Walny Zjazd na miejsce
wygasłych mandatów.
§ 17.
1. Uchwały władz Towarzystwa, poza wyjątkami przewidzianymi w
statucie, zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów,
przy obecności - w pierwszym terminie - co najmniej 1/2 ogólnej liczby
uprawnionych do głosowania, w drugim terminie - bez względów na liczbę
obecnych.
2. W wypadku równości głosów decyduje głos przewodniczącego.
3. Głosowanie tajne odbywa się na wniosek 1/2 obecnych uprawnionych do głosowania.
WALNE ZGROMADZENIE DELEGATÓW
§ 18.
Walne Zgromadzenie Delegatów jest najwyższą władzą Towarzystwa.
§ 19.
1. W Walnym Zgromadzeniu Delegatów biorą udział z głosem decydującym,
na podstawie uzyskanego mandatu, delegaci Oddziałów wybrani na Walnych
Zebraniach Oddziałów według klucza każdorazowo ustalonego przez Zarząd
Główny.
2. W Walnym Zgromadzeniu Delegatów uczestniczą z głosem doradczym, jeśli
nie są zarazem delegatami:
a. członkowie Zarządu Głównego,
b. członkowie Głównej Komisji Rewizyjnej,
c. prezesi Oddziałów,
d. członkowie honorowi,
e. członkowie wspierający, za pośrednictwem swoich przedstawicieli,
f. osoby zaproszone przez Zarząd Główny.
§ 20.
Walne Zgromadzenie Delegatów jest władne do podejmowania uchwał w
pierwszym terminie przy obecności co najmniej 1/2 ogólnej liczby osób
uprawnionych do głosowania, w drugim terminie - niezależnie od liczby
obecnych, z wyjątkiem spraw wymienionych w §§ 50 i 51.
§ 21.
1. Walne Zgromadzenie Delegatów mogą być zwyczajne lub nadzwyczajne.
2. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Delegatów zwołuje Zarząd Główny co co
trzy lata.
3. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Delegatów zwołuje Zarząd Główny:
a. z własnej inicjatywy,
b. na żądanie Głównej Komisji Rewizyjnej,
c. na wniosek co namniej 1/3 Zarządów Oddziałów,
d. na wniosek co najmniej 1/5 ogólnej liczby członków Towarzystwa.
4. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Delegatów obraduje wyłącznie nad
sprawami, dla których zostało zwołane.
§ 22.
1. O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zgromadzenia Delegatów
Zarząd Główny zawiadamia Zarządy Oddziałów nie później niż 30 dni
przed terminem.
2. Zarządy Oddziałów oraz członkowie Towarzystwa, w liczbie co
najmniej 3, mają prawo zgłosić wnioski do porządku dziennego Walnego
Zgromadzenia Delegatów najpóźniej na 10 dni przed jego terminem na ręce
sekretarza generalnego.
3. O uzupełnieniu porządku dziennego decyduje Walne Zgromadzenie Delegatów.
To samo dotyczy wniosków nagłych zgłoszonych w ciągu obrad Walnego
Zgromadzenia Delegatów.
4. Przedmiotem nagłego wniosku nie mogą być sprawy rozporządzania majątkiem
nieruchomym Towarzystwa oraz wymienione w §§ 50 i 51.
§ 23.
1. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia Delegatów należy:
a. wytyczanie ogólnego kierunku działalności Towarzystwa,
b. wybór w tajnych głosowaniach Prezesa oraz członków Zarządu Głównego,
Głównej Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego,
c. rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z działalności Zarządu Głównego
i Głównej Komisji Rewizyjnej,
d. podejmowanie na wniosek Głównej Komisji Rewizyjnej uchwały o
udzieleniu absolutorium dla ustępującego Zarządu Głównego,
e. podejmowanie uchwał o nadaniu lub pozbawieniu godności członka
honorowego,
f. ustalanie wysokości wpisowanego i składek członkowskich,
g. zatwierdzanie regulaminów Zarządu Głównego, Głównej Komisji
Rewizyjnej, Sądu Koleżeńskiego oraz regulaminu obrad Walnego
Zgromadzenia Delegatów,
h. podejmowaniu uchwał o nabyciu, zbyciu lub obciążeniu nieruchomości
należących do Towarzystwa,
i. uchwalanie zmian statutu Towarzystwa,
j. podjęcie uchwały o rozwiązaniu się Towarzystwa.
2. Uchwała przewidziana w punkcie 5, 8, 9, 10 wymaga kwalifikowanej większości
2/3 głosów przy obecności co najmniej 1/2 ogólnej liczby osób
uprawnionych do głosowania.
ZARZĄD GŁÓWNY
§ 24.
W skład Zarządu Głównego obok Prezesa wybranego w odrębnym głosowaniu
wchodzi 12 członków, w tym:
1. dwóch wiceprezesów,
2. sekretarz generalny i jego zastępca,
3. skarbnik i jego zastępca, wszyscy wybrani spośród członków Zarządu
Głównego na jego pierwszym posiedzeniu oraz Prezesi Oddziałów.
§ 25.
W przypadku zwolnienia stanowiska Prezesa funkcje jego przejmuje jeden
z wiceprezesów, wybrany przez Zarząd Główny.
§ 26.
Do kompetencji Zarządu Głównego należy:
1. kierowanie działalnością Towarzystwa zgodnie ze statutem, uchwałami
i wytycznymi Walnego Zgromadzenia Delegatów,
2. reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz,
3. zarządzanie majątkiwem i fundoszami Towarzystwa,
4. składanie sprawozdań z działalności Towarzystwa na Walnym
Zgromadzeniu Delegatów,
5. opracowywanie budżetu Towarzystwa oraz zatwierdzanie preliminarzy budżetowych
przedstawionych przez Oddziały,
6. przyjmowanie członków zwyczajnych i wspierających,
7. skreślanie z listy członków,
8. stawianie wniosków o nadanie lub pozbawienie godności członka
honorowego,
9. powoływanie, rozwiązywanie i nadzorowanie działalności komisji stałych
i problemowych przy Zarządzie Głównym oraz zatwierdzanie ich regulaminów,
10. Tworzenie i rozwiązywanie Oddziałów, nadzorowanie ich działalności
a także zatwierdzanie decyzji o powoływaniu i rozwiązywaniu sekcji,
komisji oraz opiniowanie ich regulaminów,
11. uchwalanie regulaminu Zarządu Głównego,
12. decydowanie w innych sprawach nie zatrzeżonych do kompetencji Walnego
Zgromadzenia Delegatów, Głównej Komisji Rewizyjnej oraz Sądu Koleżeńskiego,
13. zawieszanie w czynnościach Zarządów Oddziałów, zawieszanie uchwał
Walnych Zebrań Oddziałów, uchylanie uchwał Zarządów Oddziałów jeżeli
są sprzeczne z obowiązującymi przepisami, postanowieniami statutu lub
uchwałami władz Towarzystwa,
14. podejmowanie wszelkich innych prac i przedsięwzięć zmierzających
do urzeczywistnienia statutowych celów Towarzystwa.
§ 27.
1. Posiedzenia Zarządu Głównego odbywają się w miarę potrzeby,
nie rzadziej jednak niż dwa razy do roku.
2. W posiedzeniach Zarządu Głównego mają prawo brać udział z głosem
doradczym przewodniczący i członkowie Głównej Komisji Rewizyjnej oraz
inne osoby zaproszone przez Zarząd Główny.
§ 28.
W okresie pomiędzy posiedzeniami Zarządu Głównego działalnością
Towarzystwa kieruje Prezydium Zarządu Głównego, zgodnie z regulaminem
działalności Prezydium uchwalonym przez Zarząd Główny.
§ 29.
W skład Prezydium wchodzą: prezes, dwóch wiceprezesów, sekretarz
generalny i jego zastępca oraz skarbnik i jego zastępca - wybrani spośród
członków Zarządu Głównego na jego pierwszym posiedzeniu.
§ 30.
Posiedzenia Prezydium Zarządu Głownego odbywają się w miarę
potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
GŁÓWNA KOMISJA REWIZYJNA
§ 31.
1. Główna Komisja Rewizyjna jest naczelnym organem kontrolnym
Towarzystwa.
2. Główna Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków, którzy
wybierają ze swego grona przewodniczącego i sekretarza.
3. Główna Komisja Rewizyjna działa na podstawie regulaminu
zatwierdzonego przez Walne Zgromadzenie Delegatów.
§ 32.
Do kompetencji Głównej Komisji Rewizyjnej należy:
1. przeprowazanie, przynajmniej raz w roku, kontroli całokształtu działalności
Towarzystwa, ze szczególnym uwzględnieniem działalności
finansowo-gospodarczej,
2. występowanie do Zarządu Głównego z wnioskami wynikającymi z ustaleń
kontrolnych,
3. składanie na Walnym Zgromadzeniu Delegatów sprawozdań ze swojej działalności
oraz stawianie wniosku o udzielenie absolutorium dla ustępującego Zarządu
Głównego,
4. nadzorowanie i kontrolowanie działalności komisji rewizyjnej Oddziałów,
5. kontrolowanie opłacania składek,
6. w przypadkach szczególnej wagi występowanie do Zarządu Głównego z
żądaniem zwołania nadzwyczajego Walnego Zgromadzenia Delegatów,
7. uchwalenie regulaminu Głównej Komisji Rewizyjnej oraz uchwalenie
regulaminów i instrukcji dla komisji rewizyjnych Oddziałów.
§ 33.
1. Przewodniczący Głównej komisji Rewizyjnej ma prawo uczestniczenia
z głosem doradczym w posiedzeniach Zarządu Głównego.
2. Główna Komisja Rewizyjna może podejmować czynności kontrolne we
wszystkich agendach Towarzystwa.
SĄD KOLEŻEŃSKI
§ 34.
1. Sąd koleżeński rozpoznaje wszelkie spory wynikłe między członkmi
Towarzystwa w związku z ich działalnością statutową.
2. Sąd Koleżeński działa w dwóch instancjach:
a. pierwszą instancję Sądu Koleżeńskiego stanowi 3 członków,
b. drugą instancję Sądu Koleżeńskiego stanowi 5 członków.
3. Obie instancje Sądu Koleżeńskiego wybierają ze swego grona
przewodnicących i sekretarzy.
4. Sąd Koleżeński może orzekać następujące kary:
a. upomnienie,
b. nagana,
c. zawierzenie w prawach członka Towarzystwa na okres od 3 miesięcy do 2
lat,
d. wykluczenie z Towarzystwa
5. Od orzeczeń Sądu Koleżeńskiego wydanych w pierwszej instancji przysługuje
odwołanie w terminie 30 dni od dnia otrzymania orzeczenia.
6. Orzeczenia wydane przez Sąd Koleżeński w drugiej instancji są
ostateczne.
7. Sąd Koleżeński działa na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez
Walne Zgromadzenie Delegatów.
Rozdział V
ODDZIAŁY TOWARZYSTWA
§ 35.
Oddziały Towarzystwa powołuje uchwałą Zarząd Główny. Do
utworzenia Oddziału wymagany jest wniosek co najmniej 25 osób.
§ 36.
Władzami Oddziału są:
1. Walne Zebranie Członków Oddziału,
2. Zarząd Oddziału,
3. Komisja Rewizyjna Oddziału.
§ 37.
1. Najwyższą władzą Oddziału jest Walne Zebranie Członków Oddziału.
2. W walnym Zebraniu Członków Oddziałów biorą udział z głosem
decydującym wszyscy członkowie zwyczajni i honorowi Oddziału, a członkowie
wspierający poprzez swoich przedstawicieli i osoby zaproszone z głosem
doradczym.
3. Walne Zebranie Członków Oddziału może być zwyczajne i
nadzwyczajne.
a. zwyczajne Walne Zebranie Członków Oddziału zwołuje Zarząd Oddziału
co 3 lata zawiadamiając członków o dacie, miejscu i porządku obrad
najpóźniej na 14 dni przed terminem Walnego Zebrania, b. nadzwyczajne
Walne Zebranie Członków Oddziału zwołuje Zarząd Oddziału:
a1. z własnej inicjatywy,
b1. na żądanie Komisji Rewizyjnej Oddziału,
c1. na wniosek Zarządu Głównego,
d1. na wniosek co najmniej 1/4 ogólnej liczby członków Oddziału.
4. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Oddziału winno zostać zwołane
w przeciągu 30 dni od daty złożenia żądania lub wniosku.
§ 38.
Do kompetencji Walnego Zebrania Członków Oddziału należy:
1. uchwalanie ogólnego kierunku działalności Oddziału zgodnie z
postanowieniami statutu, uchwałami i wytycznymi naczelnych władz
Towarzystwa,
2. rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z działalności Zarządu
Oddziału i Komisji rewizyjnej Oddziału,
3. podejmowanie na wniosek Komisji rewizyjnej Oddziału uchwały o
udzieleniu absolutorium dla ustępującego Zarządu Oddziału,
4. wybór w tajnych głosowaniach członków Zarządu Oddziału i Komisji
Rewizyjnej Oddziału,
5. wybór delegatów na Walne Zgromadzenie Delegatów,
6. uchwalenie, w ramach statutu, regulaminu Oddziału.
§ 39.
Postanowienia 17 i 20 statutu stosuje się analogicznie do Walnego
Zebrania Członków Oddziału.
§40.
1. W skład Zarządu Oddziału wchodzi od 5 o 9 osób, w tym: prezes,
jeden lub dwóch wiceprezesów, sekretarz, skarbnik i ewentualnie ich zastępcy,
wszyscy wybrani spośród członków Zarządu Oddziału na jego pierwszym
posidzeniu.
2. W zebraniach Zarządu Oddziału uczestniczą z głosem doradczym
przewodniczący sekcji i komisji powołanych przez Oddział.
§ 41.
Do kompetencji Zarządu Oddziału należy:
1. kierowanie działalnością Oddziału zgodnie ze statutem i uchwałami
władz Towarzystwa,
2. reprezentowanie Oddziału na zewnątrz,
3. powoływanie i rozwiązywanie za zgodą Zarządu Głównego sekcji i
komisji, uchwalanie w ramach statutu, ich regulaminów oraz nadzorowanie
działalności,
4. opracowywanie preliminarzy budżetowych i przedstawianie ich do
zatwierdzenia Zarządowi Głównemu,
5. zarządzanie przydzielonym Oddziałowi majątkiem Towarzystwa w ramach
uprawnień nadanych przez Zarząd Główny,
6. składanie okresowych sprawozdań Zarządowi głównemu z merytorycznej
i finansowej działalności Oddziału,
7. tworzenie, za uprzednią zgodą Zarządu Głównego, zbiorów i
pracowni naukowych oraz organizowanie wydawnictw regionalnych,
8. podejmowanie wszelkich innych prac i przedsięwzięć zmierzających do
urzeczywistnienia statutowych celów Towarzystwa.
§ 42.
Posiedzenia Zarządu Oddziału odbywają się w miarę potrzeby, nie
rzadziej jednak niż kwartał.
§ 43.
1. Komisja Rewizyjna Oddziału składa się z trzech członków, którzy
wybierają spośród swego grona przewodniczącego i sekretarza,
2. Komisja Rewizyjna Oddziału działa na podstawie regulaminu uchwalonego
przez Główną Komisję Rewizyjną.
§ 44.
Do kompetencji komisji Rewizyjnej Oddziału należy:
1. przeprowadzanie, co najmniej raz w roku, kontroli całokształtu działalności
Oddziału,
2. występowanie do Zarządu Oddziału z wnioskami wynikającymi z ustaleń
kontroli,
3. składnie na Walnym Zebraniu Członków Oddziału sprawozdania ze swej
działalności oraz stawianie wniosku o udzielenie absolutorium dla ustępującego
Zarządu Oddziału,
4. kontrolowanie opłacania składek.
5. w przypadkach szczególnej wagi występowanie do zarządu Oddziału z
żądaniem zwołania nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków Oddziału.
§ 45.
1. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Oddziału ma prawo uczestniczenia
z głosem doradczym w posiedzeniach Zarządu Oddziału.
2. Komisja Rewizyjna Oddziału może podejmować czynności kontrolne we
wszystkich agendach Oddziału.
Rozdział VI
MAJĄTEK I FUNDUSZE TOWARZYSTWA
§ 46.
Majątek Towarzystwa stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.
§ 47.
Na fundusze składają się:
1. wpływy z wpisowego i składek członkowskich,
2. subwencje, dotacje i darowizny,
3. dochody z majątku Towarzystwa,
4. dochody z działalności statutowej oraz działalności gospodarczej
prowadzonej na podstawie obowiązujących przepisów.
§ 48.
Wszelkie postanowienia władz Towarzystwa zmierzające do uszczuplenia
trwałego majątku Towarzystwa wymagają zgody władzy rejestracyjnej.
§ 49.
Dla ważności pism dotyczących praw i obowiązków majątkowych
Towarzystwa wymagane są podpisy prezesa lub wiceprezesa oraz skarbnika
lub jego zastępcy.
Rozdział VII
ZMIANY STATUTU I ROZWIĄZANIE SIĘ TOWARZYSTWA
§ 50.
Uchwałę o zmianie statutu podejmuje Walne Zgromadzenie Delegatów większością
2/3 głosów przy obecności co najmniej 1/2 ogólnej liczby uprawnionych
do głosowania.
§ 51.
1. Uchwałę o rozwiązaniu się Towarzystwa podejmuje Walne
Zgromadzenie Delegatów większością 2/3 głosów przy obecności co
najmniej 1/2 ogólnej liczby osób uprawnionych do głosowania,
2. Uchwała o rozwiązaniu się Towarzystwa powinna określać
przeznaczenie majątku Towarzystwa i podlega w tym zakresie zatwierdzeniu
przez władzę rejestracyjną.
|